Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Zapinn.dk Aps
Risvænget 9
7500 Holstebro
TLF: 42 578 578
Mail: info@zapinn.dk
CVR: 41979437
Betaling
På Zapinn.dk modtager vi online betalinger med Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online, ViaBill, Visa Electron, Maestro, JBC, American Express.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark - Kroner (DKK)
Zapinn.dk Aps benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Zapinn.dk Aps's egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit
Børn og unge
Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forældre eller værg.
Fragt
Leveringstiden for din ordre er 1-7 dage. I enkelte tilfælde kan der være længere leveringstid, hvor du til enhver tid bliver kontaktet. Typisk er det møbler, hvor der er længst leveringstid. Hvor de fleste varer afsendes samme eller næste dag. Ved store møbler, som senge er leveringstiden 1-2 uger.
Fri fragt gælder kun i Danmark og brofaste øer, kontakt os for pris på fragt, hvis du ikke er dækket af fri fragt. Bor du i de skandinaviske lande og færøerne, kan du kontakte os for fragtpris. Er du bosat på Grønland sender vi med Royal Arctic Line og bruger deres til enhver tid gældende fragtrater, samt håndteringsgebyr.
Ved levering af møbler er det vigtigt, at du tjekker for eventuelle fragtskader. Så vi hurtigt kan udbedre og sikre at du får et komplet produkt.
Vi levere til døren, til pakkeshop og med fragtmand. Vi bruger GLS til små pakker og fragtmand til tungt gods. Der er altid fri fragt hos Zapinn.dk ved bestillinger over 999kr.
Fri fragt gælder kun i Danmark og til brofaste øer, kontakt os for pris på fragt, hvis du ikke er dækket af fri fragt. Bor du i de skandinaviske lande og færøerne, kan du kontakte os for fragtpris. Er du bosat på Grønland sender vi med Royal Arctic Line og bruger deres til enhver tid gældende fragtrater, samt håndteringsgebyr.
Vær opmærksom på at levering af tungt gods sker til kantstenen og du selv skal transportere produktet fra kantstenen.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@zapinn.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Møbler, airconditions, pools, vindmarksbade, legehuse, sandkasser, gyngestativer, trampoliner.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 2700kr, da vi forsender vores møbler fra lager uden for Danmark.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Eksempelvis møbler bestilt på specialmål.
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Zapinn.dk
Risvænget 9
7500 Holstebro
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Fortrydelsesret i erhvervskøb
Der er ingen fortrydelse på business-business salg, derudover gælder vores business-business betingelser.
1. Du har en pligt til at undersøge varen lige så snart du modtager den, er der fejl eller mangler ved varen ved modtagelse skal du straks kontakte os, uden ugrundet ophold
2. Der er ikke fortrydelsesret i B2B forhold- medmindre vi laver en særskilt aftale herom.
3. Der er 6 måneders reklamationsret. Vi vil have lov til at forsøge at reparerer på varen før en evt. ombytning eller ophævelse af handlen.
4. Vi sælger ikke varer med henblik på videresalg.
Ved defekte produkter skal du altid kontakte kundeservice på info@zapinn.dk.
Ved afbestilling af bestillingsvarer og business til business er der ingen fortrydelsesret og der betales minimum 15% til dækning af arbejdsløn, fragtomkostninger m.v.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Zapinn.dk
Risvænget 9
7500 Holstebro
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@zapinn.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Zapinn.dk Aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på zappinn.dk er Morten Broe.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@zapinn.dk.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Zapinn.dk
Risvænget 9
7500 Holstebro
E-mail: info@zapinn.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)